CZERWONA – GŁUSZYCA MIEROSZÓW

Mapa Trasy

Interaktywna Mapa Trasy

Opis Trasy

Trasa dla ambitnych mająca swój początek w centrum Głuszycy przy Pałacu Fabrykanta. Początek przebiega łagodnie i wspólnie z trasami Niebieską i Czarną Głuszyca mkną ku górze w stronę Łomnicy. Asfaltowy początek trasy idealnie uspokaja i pozwala dobrze wkręcić się w górski klimat. Tu przy trasie znajduje się Łomnicka Chata – Punkt Certyfikowany strefy za którym skręcamy w prawo i już tylko z trasą Czarną Głuszyca kręcimy dalej. Niebieska odbiła w lewo. Po około kilometrze Czarna Głuszyca skręca w prawo na platformę widokową Gomólnik Mały.

My jedziemy prosto przed siebie i pokonując ostry podjazd wjeżdżamy na widokowy odcinek pod Waligórą.Rozkoszując się widokami zjeżdżamy do Schroniska PTTK Andrzejówka i drugiego naszego Punktu Certyfikowanego -Green E-bike wypożyczalnia rowerów. Tu możemy odpocząć i wyruszyć w dalsza trasę do Sokołowska najpiękniejszej wsi na Dolnym Śląsku roku 2023. Ten odcinek to sama rozkosz pędzenia w dół gdzie czaka na nas Kawiarenka Smaków -Punkt Certyfikowany i znakomita baza noclegowa Ośrodek Radosno również Punkt Certyfikowany Strefy. W Sokołowsku warto zatrzymać się na dłużej gdyż wieś ma piękną historię i ciekawą architekturę.

W centrum skręcamy w lewo i przy dawnym uzdrowisku pedałujemy pod górę gdzie naprawdę OSTRY podjazd wciągnie nas na szczyt gdzie znajduje się granica PL/CZ. Dalej pograniczem/trawersikiem mijając wiatki i przejście graniczne delektujemy się naturą. Przełęcz Trzy Koguty którą mijamy,dawny stok narciarski porośnięty drzewami i oczom naszym ukazuje się widok na Górną Głuszycę. A tu! Jedno z najbardziej malowniczych miejscówek w Strefie MTB Sudety -dawny kamieniołom KAMYKI .

Możemy tu ostudzić nasze „czwórki” i nałapać sporo witaminy D takie to walory mają Kamyki. Dalej nasza podróż to asfaltowy odcinek który doprowadzi nas do centrum miasta Głuszyca skąd wyruszyliśmy. Jeśli mało nam możemy tu przesiąść się na Żółtą Walim/Głuszyca i pomknąć aż do Barda lub trasę pokonać w przeciwnym kierunku.