ŻÓŁTA – NOWA RUDA

Mapa Trasy

Interaktywna Mapa Trasy

Opis Trasy

Żółta Trasa Nowa Ruda – Strefy MTB Sudety jest górską trasą, która swój początek ma na Przełęczy Woliborskiej i to tu znajduje się Punkt Dostępu z mapami i profilami trasy.

Tu też znajduje się parking i wiatka drewniana gdzie można się schronić przed deszczem .Wiatkę wykonało Nadleśnictwo Jugów i jest to znakomity element infrastruktury tras pieszych i rowerowych.

Na Przełęczy Woliborskiej spotykają się trzy trasy:

– Żółta Nowa Ruda

– Czerwona Bielawa

– Niebieska Srebrna Góra/Kordas

Żółta Nowa Ruda to pętla zresztą jak większość tras strefy to pętle. W początkowej fazie prowadzi nas razem z Czerwona Bielawa grzbietem pasm górskich w stronę Góry Popielak. Oczywiście można udać się w przeciwnym kierunku to pozostawiamy Wam do wyboru. Wariant opisany przez nas będzie wariantem łatwiejszym.

Tak więc jedziemy do Polany Wigancickiej na której to czerwona trasa odbija w prawo do Bielawy a żółta skręca w lewo ukazując piękną panoramę gór. Tak dojedziemy do Polany Bielawskiej. Polana Bielawska to duże skrzyżowanie tras gdzie musimy podjąć decyzje w którym kierunku dalej pomkniemy Każdy wariant jest dobry. Polana Bielawska to skrzyżowanie trasy żółtej z niebieską i czarną. Czarna i niebieska atakują szczyt góry Kalenica z wieżą widokową na szczycie.

Tak więc mamy wybór.

Zanim podejmiemy decyzję o dalszej przygodzie możemy się rozsiąść w drewnianej wiatce na chwilę wytchnienia.

Po krótkim postoju wybieramy jazdę w prawo gdzie trasa żółta biegnie z niebieską by po kilometrze niebieska odbija w prawo i opuściła żółtą. Dalej to żółta biegnie samotnie doprowadzając nas do Przełęczy Jugowskiej przez Rezerwat Bukowa Kalenica fantastyczne przyrodnicze miejsce przez które to prowadzi zółta trasa. To tu też żródło ma rzeka Bielawica.

Przełęcz Jugowska to miejsce gdzie możemy wypić kawkę w Barze Jugówka lub odwiedzić klimatyczne Schronisko PTTK Zygmuntówka.

Tu jest punkt w którym trasa żółta zawraca i prowadzi do Przełęczy Woliborską skąd wyruszaliśmy.

Należy tez dodać że na Przełęczy Jugowskiej możemy popedałować dalej na pozostałe trasy strefy jak Niebieska Bielawa lub Czarna Bielawa w stronę Wielkiej Sowy.

Trasa łatwa zarówno na rower MTB jak i Gravel.

Czas przejazdu od 1h do 3h.

By jeżdziło się lepiej w Sudetach.