O nas

Strefa MTB Sudety

1. Opis Produktu

Strefa MTB Sudety  to największy i najszybciej rozwijający się system górskich tras rowerowych w Polsce, który jest odpowiedzią na rosnący trend aktywnego spędzania czasu wolnego. Budowany jest od 2013 roku przez profesjonalny i zaangażowany zespół, który z rozmachem wprowadza nową jakość i rozwiązania, znane z najlepszych światowych regionów rowerowych. Pełny obraz projektu definiują zróżnicowane trasy (w tym single), infrastruktura przyjazna rowerzystom oraz certyfikacja obiektów noclegowych, gastronomicznych i usługowych. Strefa MTB Sudety to także emocje i rywalizacja w docenianej przez zawodników i kibiców serii wyścigów o Puchar Strefy MTB Sudety. Wiedza, pasja i energia, w połączeniu z unikatową naturą, sprawiają że Strefa MTB Sudety to najlepsze miejsce dla fanów MTB w Polsce

Strefa MTB Sudety to nie tylko najlepsze miejsce na rowery w Polsce, ale także unikalne połączenie trzech faktorów: aktywnego spędzania czasu wolnego (sport i rekreacja), obcowania z przyrodą w jej nienaruszonej postaci (park krajobrazowy Gór Sowich, Góry Suche) oraz turystyki na obszarze oferującym ponad 10 zabytków rozpoznawalnych w Polsce i Europie ( m.in. Twierdza Srebrna Góra, Riese, Osówka, Zamek Grodno) i ponad 100 mniejszych lokalnych atrakcji. Odwiedzając Strefę MTB Sudety każdy znajdzie coś dla siebie, bez względy na to czy jest dzieckiem, osobą w kwiecie wieku, seniorem, zawodowcem czy amatorem.

2. Podjęte działania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego

Przygotowana została wspólna strategia prowadzenia projektu. Pod marką Strefa MTB Sudety zebrane zostały mniejsze podmioty i osoby z branży rowerowej, dodatkowo zaangażowane zostały gminy oraz nadleśnictwa. Z tak zaprojektowanego partnerstwa powstał projekt rozległego terenu, który został wyposażony w szeroko pojmowaną infrastrukturę (oznakowanie, punkty dostępu, singeltracki, certyfikowane obiekty noclegowe i gastronomiczne itp.). Następnie zakomunikowaliśmy działalność w ponad 100 publikacjach w różnych mediach branżowych, ogólnopolskich i regionalnych. Wynikiem dotychczasowych działań były w 2016 roku odwiedziny ponad ~25 000 użytkowników naszego systemu tras oraz start prawie 1500 zawodników we współorganizowanych przez nas zawodach o Puchar Strefy MTB Sudety.

3. Zastosowane innowacje w rozwoju produktu

Zgodnie z naszą polityką dynamicznego ale zrównoważonego rozwoju przeznaczamy nakłady na analizowanie globalnych trendów w branży rowerowej, wprowadzenie komunikacji za pomocą filmów w formacie 4k, system elektronicznych zapisów na zawody. W marketingu skupiamy się na byciu blisko odbiorców kładąc duży nacisk na social media i skuteczne targetowanie (również w obcych językach) Wykorzystanie nowych technologii w rozwoju produktu i jego promocji:

Obecnie wprowadzamy qr kody, jesteśmy aktywni na wszelkich portalach definiowanych jako web 2.0, kładziemy duży nacisk na geotargetowanie, stosujemy taktykę PR – be everywhere. Jesteśmy w fazie prac nad interaktywną mapą Strefy. W najbliższej przyszłości przemodelujemy także naszą stronę internetową pod kątem responsywności i user experience (w zależności od pozyskanych środków zewnętrznych lub stanu własnych).

4. Gospodarcze, społeczne i ekonomiczne znaczenie produktu turystycznego dla rozwoju regionu

Projekt Strefa MTB Sudety jest połączony bezpośrednim sprzężeniem zwrotnym z lokalnym rynkiem turystycznym a co za tym idzie jego działalność przekłada się na sytuację społeczno – gospodarczą. Głównym celem powstania projektu była promocja i rozwój regionu i idea ta jest cały czas podtrzymywana. Biorąc pod uwagę tempo wzrostu projektu prognozujemy że w najbliższych latach ruch turystyczny w regionie może wzrosnąć o kilka do kilkudziesięciu tysięcy osób. Szacujemy, że przy udziale Strefy może powstać kilkaset nowych miejsc pracy (w sektorze turystycznym i bezpośrednio przy nowych inwestycjach sprowokowanych przez rozwój projektu: np. budowa kolei linowej na Wielką Sowę wraz z trasami rowerowymi i narciarskimi). Warto zauważyć, że Strefa MTB Sudety precyzyjnie uzupełnia lokalny plan ORT (obsługi ruchu turystycznego)

5. Plany na 2017 rok to szybki i zrównoważony rozwój:

  • + 50 km tras, ( w tym 2 – 3 nowe single)
  • + 5 punktów dostępu,
  • + 10 obiektów certyfikowanych,
  • + 20 stacji naprawczych,
  • 6 – 8 rund Pucharu Strefy MTB Sudety, wzrost liczby uczestników ~2000,
  • wejście na nowy poziom medialny,
  • zwiększanie liczby turystów
  • intensyfikacja działań marketingowych w tym zwiększenie udziału w imprezach targowych
  • profesjonalna obsługa foto/video
  • targetowanie kampanii
  • nowa mapa drukowana
  • nowe materiały promocyjne (naklejki, torby, magnesy, duże mapy etc.)
  • e-sklep z gadżetami
  • nowe ulotki wielojęzyczne
  • ulotki dotyczące punktów certyfikowanych
  • przystąpienie do Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej
  • uruchomienie działalności gospodarczej
  • przygotowanie komercyjnej oferty turystycznej przy udziale punktów certyfikowanych